تجديد ميثاق با شهدا

فرزند کویر بود و آئینه دار آفتاب، مثل همه فرزندان این دیار که در طریق عاشقی از کوچه باغهای ولایت زهــرایی می گذرند. او در تـاریخ 10شهــریور سال 1352در خانواده ای مذهبـی و سخت کوش در روستـای ورمال از تـوابع بخـش شیـب آب شهرستان زابل دیده به آفتاب گشـود و پدرش نام زیبای مسلم را بر او نهاد. دوران ابتدائی را در همان روستا زادگاه خودمشغول به تحصیـل بـود ودوره راهنمائی را در مدرسه فاتح لوتک گذراند و البته در همان دوران راهنمائی که همزمان با جنگ تحمیلی بود از طریق بسیج مدرسه جهت اعزام به جبهه ثبت نام می کندو تا زاهدان هم اعزام می شود ولی از زاهدان بدلیل پایین بودن سن از رفتن به جبهه باز می ماند. پس ازاتمام دوره راهنمایی ترک تحصیل نموده و به زاهدان می آید و درکارگاه تراشکاری دائی خود به مدت هشت سال به کار مشغول می شود.سپس درسال 1378 ازدواج نمود که حاصل آن دو فرزندکه یکی پسر و دیگری دختر به نامهای محمد جواد و تکتم می باشد. سپس در قسمت نقلیه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با وسیله شخصی که از طریق دریافت وام تهیه نموده بود مشغول به کار می شود طبق اظهار نظر دوستان و بستگان شهید از لحاظ برخورد با فامیل و آشنایان زبانزد بوده و به نقل از پدر ایشان شهید از همان دوران کودکی عاشق شهادت بود و به آن عشق می ورزید تا اینکه توسط گروهک تروریستی به اصطلاح جند ا... به سر کردگی عبدالمالک ریگی آن كوردلان و خفاش صفتاني که باگرفتن جیره از صهیونیزم و استکبار جهانی مهر خود فروشی به پیشانی زده بودند به شهادت رسيد.
شهيد مسلم كيخا با شهادت خود به عمر آنهايي كه حادثه هولناك 25 اسفند سال 1384 دشت تاسوکی واقع در میانه جاده زابل و زاهدان را آفريدند و تعداد 23 نفر از محبان اهل بیت را به شهادت رساندند و همچنین در حادثه ای دیگر تعدادی از پرسنل نیروی انتظامی را در شهرستان زاهدان به رگبار گلوله بستند و به شهادت رساندند و حادثه دارزین جاده بم كرمان و چندین و چند حادثه مشابه دیگر انجام دادند را خاتمه داد.
در ساعت 06:45 صبح روز چهارشنبه که تقویم 25 بهمن سال 1385 را نشان می داد عده اي ناجوانمردانه خودروی حامل کارکنان نیروی زمینی سپاه پاسداران را که در مسیر بلوار ثار ا.. زاهدان در حال حرکت بود با نقشه ای شوم و از قبل طراحی شده منفجر نمودند که منجر به شهادت و زخمی شدن چندین تن از این عزیزان شد. شهيد مسلم كيخا كه گوئي به ايشان الهام شده بود كه به شهادت خواهد رسيد، صبح حادثه پس از شنيدن انفجار سراسيمه از منزل بيرون آمده و وقتي با چنين صحنه غم انگيزو دلخراش رو به رو ، و عاملين اين جنايت هولناك را مشاهده مي نمايد به تعقيب آنها پرداخته و يكي از آنها را از پشت سر در بغل مي گيرد. همدست شرور پس ازطي مسافتي با موتور سيكلت جهت آزادي دوستش برگشته و شهيد مسلم كيخا را تهديد به شهادت مي كند ولي شهيد فرد شرور را رها نمي كند تا اينكه او را هدف چند تير قرار ميدهد اما شهيد كيخا با توجه به اينكه از طرف شرور تير باران و به شدت زخمي شده بود باز هم رفيق او را رها نمي كند و طبق نقل شاهدان عيني صحنه هر تيري كه به شهيد اصابت مي كرد با ذكر يا حسين (ع) دستانش را مي فشرد و از هم باز نمي كرد كه مبادا فرد شرور فرار كند. تا اينكه جمعيت ميرسند و فرد شرور و همدستش را دستگير مي كنند و شهيد مسلم كيخا هم در همان جا به آرزوي ديرينه اش (كه شهادت بود) مي رسد.
اين اقدام شهيد مسلم كيخا موجب مي شود تا شرور دستگير شده به جنايات خود و همدستانش اعتراف و در پي آن چندين مخفيگاه و خانه تيمي اشرار كشف و تعدادي از آنها دستگير و تعدادي نيز به درك واصل شوند و قائله نا امني در جنوب شرق كشور به امنيت مبدل شود.
آري صحنه تأسف بار و غم انگيز بلوار ثار ا.. زاهدان، بلوار معلم زاهدان، جاده بم-كرمان ،شهداي مظلوم دشت تاسوكي و چندين جنايت هولناك ديگر كه ممكن بود اتفاق بيفتد با رشادت، فداكاري و از جان گذشتگي آگاهانه شهيد مسلم كيخا خاتمه يافت. اما اين عمل قهرمانانه، شجاعانه و با بصيرت او كه مشابه شهادت شهيد حسين فهميده بود هرگز از اذهان مردم غيرتمند اين ديار و ملت شريف ايران محو نخواهد شد.


خدا می داند اگر پیام شهدا و حماسه های انها را به پشت جبهه منتقل نکنیم گنه کاریم . . .

نظرات شما عزیزان:

بنده خدا
ساعت21:55---26 فروردين 1391
ایول به این سرعت انتشار مطالب

هنوز از پیش رفقا (مزار شهدا) برنگشته خبرش رفت رو سایت

حداقل عکس ما رو هم میزاشتی که اون پشت گم شدیم
پاسخ:قربونت ماييم ديگه، شهدا هم پشتمونند يكيشو گذاشتم ولي روت اونبره، ببخشيد


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


برچسب‌ها:

نوشته شده در تاريخ شنبه 26 فروردين 1391برچسب:, توسط عاشق کربلا