[تصویر: 1313954007_500_e2e78dea31.jpg]


[تصویر: 1313954241_500_54825c816c.jpg]

عنوان: نگین هامون: خاطرات زندگی سردار شهید حاج قاسم میرحسینی جانشین فرمانده لشکر 41 ثارالله
تاریخ ثبت: ۱۳۸۸-۱۱-۲۶ ۰۰:۰۰:۰۰
تاریخ ویراش: ۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۵:۰۲:۴۵
شابک: 978-600-5273-14-4
تاریخ اولین چاپ: 1376
تاریخ آخرين چاپ: 1389
نوع جلد: شومیز
قطع: رقعی
قیمت(ریال): 32000
شمارگان: 3000
چاپ جاری: 3
تعداد صفحات: 196
وزن(گرم): 255



تاريخ : پنج شنبه 10 فروردين 1391برچسب:, | 11:7 | نویسنده : همسفر |

نام: میرقاسم
نام خانوادگی: میرحسینی
سال تولد: 1342
وضعیت تاهل: متاهل
محل تولد:: زابل
آخرین مسئولیت:جانشین لشکر 41 ثارا...
تاریخ شهادت: دیماه 1365 عملیات کربلای

 

 

 

زندگینامه

درخرداد ماه 1342در سیستان فرزندی پابه این دنیا گذاشت که بعدها آوازه اش در سراسر جبهه های جنگ پیچید ،پدرش کشاورز بود واورا میرقاسم نام نهاد میر قاسم میر حسینی کوچکترین فرزند خانواده هشت نفری بود

تحصیلات ابتدایی وراهنمایی رادر جزینک به پایان رساند و برای ادامه تحصیل به هنرستان کشاورزی زابل رفت. درسال 1360 با اتمام تحصیلات به عضویت سپاه درآمد و باتوجه به لیاقتها و شایستگی هایش در سن هیجده سالگی برای گذراندن دوره فرماندهی به تهران اعزام شد.

در عملیات آزاد سازی خرمشهر شرکت کرد و پس از آموزش تکمیلی به فرماندهی گردان شهید مطهری لشکر 41 ثارا... برگزیده شد.

این جوان رعنا قامت سیستانی لیاقت خود رادر جنگ به اثبات رساند و به سرعت تا جانشینی فرماندهی لشکر 41 ثارا... پیش رفت سرانجام درعملیات کربلای پنج به شهادت رسید و زابلستان فرزند برومندش را ازدست داد.

 

فرازی ازوصیتنامه شهید

خدایا به یکانگی ات و اینکه شریک و همتایی برایت نیست و معبود واقعی هستی شهادت می دهم . بار خدایا به پیامبر خاتمت حضرت محمد (ص) که فرستاده و رسول تواست شهادت می دهم و به اینکه حضرت علی (ع) پیشوا وامام اول شیعیان است واینکه قیامت روز رستاخیز حق است شهادت می دهم . بار خدایا به اینکه نظام جمهوری اسلامی به رهبری امام عزیز حق است و جنگ عراق علیه ایران به ماتحمیل شده وامروزفرزندان برومنداین ملت ایثارگرانه از تمامیت ارضی- اسلامی – عقیدتی – مکتبی خود دفاع می کنند شهادت میدهم.



تاريخ : پنج شنبه 10 فروردين 1391برچسب:, | 11:3 | نویسنده : همسفر |

می‌خواهم بیاید تا کوله‌بارش را از هدایای مادران شهدا برای تقدیم به آستان مولایش حسین (علیه‌السلام) پر نماید، می‌خواهم بیاید تا بار دیگر نوای دل‌انگیز چکمه‌هایش بر آسفالت سرد کوچه، سرود ایثار و جانبازی را به سوی عرش خدا به ارمغان برد. می‌خواهم بیاید تا بار دیگر نوار سرخ رنگ لبیک یا خمینی را با دست‌های چروکیده‌ام بر پیشانی‌اش ببندم، می‌خواهم بیاید تا دامنی از یاس سفید همراه با آوای «فالله خیر حافظا» را بدرقه راهش نمایم.

فرزندم گم‌گشته‌ام کربلا در انتظار؛ راهیان کربلا به پیش با گام‌هایی استوار، کبوتران سفید حرم چشم به راه عاشقان کفن‌پوش خمینی‌اند؛ بیا زودتر بیا برادرانت را همراهی کن. بیا و پرچم پرافتخار پیروزی را بر دوش‌گیر و تکبیرگویان تا حرم بزرگ آن آموزگاران مکتب شهادت رهرو باش با رشادت‌هایت تلألو خون تارک مولایمان علی را با اهتزاز پرچم خونین کربلای ایران به قبه آسمان سایش به ملکوتیان نشان ده و به آنان بگو که ما به عهد خود وفا کردیم وفا کردیم و به ندای هزار و چهارصد ساله پیشوایمان لبیک گفتیم که فریاد زد: «هل من ناصر ینصرنی». بگو که ناصر حسینی و فدایی راه فرزندش امام خمینی هستی عزیزم.

گمگشته‌ام اگر بیایی چلچراغ قلبم را به دستت می‌سپارم تا پیشاپیش مقدم عزیزان این دیار که راهی کعبه عشق خود نینوای حسین هستند را نورافشانی کنی و بر بلندای گنبد پرچمدار کربلا حضرت ابوالفضل سرود فجر و پیروزی را به گوش جهانیان برسانی. آن روز نزدیک است.



تاريخ : پنج شنبه 10 فروردين 1391برچسب:, | 10:54 | نویسنده : همسفر |

به حق چیزهای ندیده!
جنایتکاران شهید!
در برابر این تصاویر، چیزی نمی توانم بگویم.
چون همه آن چه را که نیاز به گفتن باشد، همگان می دانند و نیازی به توضیح واضحات نیست.
فقط چون دیدن این تصاویر برای خودم جالب آمد، گفتم شاید بد نباشد شما هم اینها را ببینید.

تصاویری از قبور سردمداران جنایتکار رژیم بعث عراق، مدفون در منطقه العوجه.
از "صدام حسین" و فرزندان خبیثش "عدی" و قصی" گرفته، تا جنایتکاری چون "علی حسن المجید" که فرمان بمباران شیمیایی حلبچه و قتل عام پنج هزار نفر از هموطنان خودش را صادر کرد.

با توجه به آیات و عبارات ارزشی نگاشته شده بر قبور، پیشاپیش از پیشگاه ملت غیور ایران و به خصوص خانواده معظم شهدا به خاطر انتشار این تصاویر، پوزش می طلبم.

 



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 10 فروردين 1391برچسب:, | 10:54 | نویسنده : همسفر |

من آه صبحگاهم

 

من فریادم! که در سینه مجروح جبل عامل در خلال قرنها ظلم و ستم محفوظ شده ام.

من ناله دلخراش یتیمان دل شکسته ام که درنیمه های شب از فرط گرسنگی بیدار می شوند و دست محبتی وجود ندارد که برای نوازش آنها را لمس کند، از سیاهی و تنهایی می ترسند. آغوش گرمی نیست که به آنها پناه بدهد.

من آه صبحگاهم که از سینه پر سوز بیوه زنان سرچشمه می گیرم و همراه نسیم سحری به جستجوی قلبها و وجدانهای بیدار به هر سو می روم و آنقدر خسته می شوم که از پای می افتم.

 

ناامید و مأیوس به قطره اشکی مبدل می شوم و به صورت شبنمی در دامن برگی سقوط می کنم.

 

من اشک یتیمانم که دل شکسته در جستجوی پدر و مادر به هر سو می دوند، ولی هر چه بیشتر می دوند کمتر می یابند.

وای به وقتی که یتیمی بگرید که آسمان به لرزه در می آید.



تاريخ : پنج شنبه 10 فروردين 1391برچسب:, | 10:44 | نویسنده : همسفر |

امّا تصویر آن جمال زیبا را کسی قادر به تصوّر نیست . می خواهم مرغ اندیشه را از پرواز در آسمان سرخ رنگ عشق باز دارم امّا او را هیچ قیدی قادر به مقیّد ساختن نیست.
این آسمان خونین را از طیران این مرغ باز داشتن ثواب نیست . قلم را دوباره به چرخش وا می دارم . امواج خیره سر احساس به ساحل اطمینان هجوم می آورند آن یار رعنا تمام قد عشق را به تماشا ایستاده است .
مرغ اندیشه به پرواز خویش ادامه می دهد کاغذ از سیاهی قلم نقش می پذیرد دل زبان گشوده که : .....



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 10 فروردين 1391برچسب:, | 10:41 | نویسنده : همسفر |

بسم الله الرحمن الرحیم
«مَن طَلَبَنی وَجَدَنی وَ مَن وَجَدَنی عَرَفَنی وَ مَن عَرَفَنی عَشَقَنی وَ مَن عَشَقَنی عَشَقتُهُ وَ مَن عَشَقتُهُ قَتَلتُهُ وَ مَن قَتَلتُهُ فَعَلی دِیَتُه وَ مَن عَلی دِیَتُه وَ اَنَا دِیَتُه»
«هرکس من را طلب می کند می یابد مرا، و کسیکه مرا یافت می شناسد مرا، و کسیکه من را دوست داشت، عاشق من می شود و کسیکه عاشق من می شود، من عاشق او می شوم و کسیکه من عاشق او بشوم، او را می کشم و کسیکه من او را بکشم، خونبهایش بر من واجب است، پس خون بهای او من هستم».
هدف من از رفتن به جبهه این است که، اولاً به ندای "هل من ناصر ینصرنی" لبیک گفته باشم و امام عزیز و اسلام را یاری کنم و آن وظیفه ای را که امام عزیزمان بارها در پیام ها تکرار کرده، که هرکس که قدرت دارد واجب است که به جبهه برود، و من می روم که تا به پیام امام لبیک گفته باشم. آرزوی من پیروزی اسلام و ترویج آن در تمام جهان است و امیدوارم که روزی به یاری رزمندگان، تمام ملت های زیر سلطه آزاد شوند و صدام بداند که اگر هزاران هزار کشور به او کمک کند او نمی تواند در مقابل نیروی اسلام مقاومت کند. من به جبهه می روم و امید آن دارم که پدر و مادرم ناراحت نباشند، حتی اگر شهید شدم، چون من هدف و راه خود را تعیین کرده ام و امیدوارم که پیروز هم بشوم.
پدر و مادر مهربان من! از زحمات چندین ساله شما متشکرم. من عاشق خدا و امام زمان گشته ام و این عشق هرگز با هیچ مانعی از قلب من بیرون نمی رود، تا اینکه به معشوق خود یعنی «الله» برسم. و بحق که ما می رویم که این حسین زمان و خمینی بت شکن را یاری کنیم و بحق که خداوند به کسانی که در راه او پیکار می کنند پاداش عظیم می بخشد. من برای خدا از مادیات گذشتم و به معنویات فکر کردم، از مال و اموال و پدر و مادر و برادر و خواهر چشم پوشیدم، فقط برای هدفم یعنی الله ...
والسلام
«شهید رضا پناهی»

 



تاريخ : پنج شنبه 10 فروردين 1391برچسب:, | 10:40 | نویسنده : همسفر |

فانتومهای ایرانی طی یک عملیات پیچیده و تحسین برانگیز در 4 آوریل 1981 (فروردین 1360) پایگاه هوایی الولید در مجموعه اچ 3 واقع در غرب عراق، در نزدیکی مرز این کشور با اردن را بکلی نابود کردند. در مجموع بیش از 48 هواپیمای عراقی که بیشتر آنها بمب افکنهای روسی (میگ 23، سوخو 20، تییو 16، تییو 22) بودند در این عملیات از بین رفتند. حمله به اچ 3 از لحاظ فنی یکی از پیچیده ترین عملیاتهای هوایی جهان بشمار می رود و از نظر دستاوردهای نظامی نیز با توجه به نابودی کامل 48 هواپیمای دشمن در رده بزرگترین و موفقترین عملیاتهای نظامی جهان قرار می گیرد. این عملیات در 1981 یعنی زمانی که نیروی هوایی ایران از برتری بی چون و چرایی بر نیروی هوایی عراق برخوردار بود به انجام رسید.

می دانیم که در اول مهرماه 1359، یکروز پس از آغاز جنگ و حمله‌ی هواپیماهای عراقی به فرودگاه مهرآباد نیز یکی از بزرگترین عملیاتهای هوایی جهان با شرکت بیش از یکصد و چهل هواپیمای جنگی بر فراز عراق انجام شد. این عملیات از نظر تعداد هواپیماهای شرکت کننده در آن یکی از منحصر بفرد ترین نبردهای هوایی جهان پس از جنگ جهانی دوم بشمار می رود. در این حمله بسیاری از تاسیسات زیربنایی عراق، پایگاهها و دپوهای ارتش عراق در مرز این کشور با ایران نابود شد.

در سال 1981 منابع اطلاعاتی ایران دریافتند که نیروی هوایی عراق تعدادی از بمب افکنهای خود را برای دور ماندن از حملات هواپیماهای ایرانی و جلوگیری از نابودی آنها بر روی باند فرودگاه به پایگاهی در دورترین نقطه‌ی غرب این کشور منتقل ساخته است؛ به یکی از پایگاههای سه گانه‌ی اچ 3 با نام الولید. هیچ کارشناس نظامی تا آنوقت تصور نمی کرد که ....



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 10 فروردين 1391برچسب:, | 10:36 | نویسنده : همسفر |

دیشب وقتی داشتم نگاهی به آرشیو دفاع مقدسم مینداختم یه جمله از امام خمینی (ره) همون رهبری که وقتی لب به سخن باز میکرد رزمنده ها از شوق گریه میکردن منو عجیب تو فکر برد و یه حسی منو مکلف کرد که به عنوان نوکر شهدا اینجا مطرحش کنم و تا حدودی هم اگه تونستم بهش عمل کنم ( خدا توفیق بده که ما هم رهبرمون رو بشناسیم و قدرش رو بدونیم )

 اون جمله امام خمینی (ره) این بود:

 

 

 

این وصیت نامه هایی که این عزیزان می نویسند را مطالعه کنید ، پنجاه سال عبادت کردید و خدا قبول کند ، یک روز هم یکی از این وصیت نامه ها را بگیرید و مطالعه کنید و تفکر کنید

 

در ادامه متن کامل وصیت نامه علمدار طلائیه و سردار شلمچه فرمانده لشگر 14 امام حسین(ع) شهید حاج حسین خرازی رو برای رفقای بسیجی گلم میگذارم تا با این شهید گرامی که نور چشم رهبر بود و فاتح خیبر نام گرفت یه تجدید عهد داشته باشیم



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 10 فروردين 1391برچسب:, | 10:31 | نویسنده : نوکرشهدا |

 شهدا را به خاک نه، به یاد بسپاریم



تاريخ : پنج شنبه 10 فروردين 1391برچسب:, | 10:21 | نویسنده : همسفر |

خوش دارم هیچ کس مرا نشناسد هیچ کس از غمها و دردهایم آگاهی نداشته باشد هیچ کس از راز و نیازهای شبانه ام نفهمد هیچ کس اشکهای سوزانم را در نیمه های شب نبیند هیچ کس به من محبت نکند هیچ کس به من توجه ننماید

جز خدا کسی را نداشته باشم جز خدا با کسی راز و نیاز نکنم جز خدا انیسی نداشته باشم جز خدا به کسی پناه نبرم


می خواستم ....



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 10 فروردين 1391برچسب:, | 10:11 | نویسنده : همسفر |

ازتو مي خواهم بنويسي.... حرفای دلت رو ... دلتنگی هات رو ...
ازتوئي که سعادتت يارت شد وزائر وادي عشق شدي
از تو که فکه را ديدي، حکايت هايش را شنيدي

از تو که طلائيه را ديدي و غربت شهيدان را با تمام وجودت حس کردي

تو که در خاک پاک شلمچه نفس کشيدي و هم ناله شهيدانش شدي

تو که وسعت بي انتهاي اروند را ديدي و صداي ناله لب هاي خشک شهيدانش را شنيدي

از تو که توفيق رفتن به دهلاويه را داشتي و سکوت پر رمزش را به صداي پايت شکستي

ازتو مي خواهم....



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 10 فروردين 1391برچسب:, | 1:6 | نویسنده : عاشق کربلا |

با سلام

همسفران عزیز توجه داشته باشند که اکانت کاربری شما صرف 24 ساعت یا حداکثر دو روز پس از درخواست فعال میشود.

در صورت عدم دریافت اکانت کاربری در ارسال و دریافت پیامک یا ایمیل مشکلی ایجاد شده است. بنابراین در صورت عدم دریافت اکانت درخواستی خود، اطلاع دهید و ایمیل یا شماره خود را مجدد از طریق فرمدرگوشه سمت راست وبلاگ  ارسال کنید تا رسیدگی شود.

در ضمن افرادی که درخواست اکانت داده اند و هیچ ایمیل یا شماره ای جهت دریافت نام کاربری و رمز ارسال نکرده اند مجددا درخواست خود را به طور کامل ارسال کنند.

ذکر ایمیل ، نام و نام خانوادگی الزامی میباشد.

همسفرانی که اکانت کاربری آنها فعال شده و نام کاربری و رمز عبور خود را دریافت کرده اند توجه داشته باشند که شهدا رو چشم انتظار نگذارند و بیایند اینجا با شهدا تجدید پیمان کنند. بدون شک شما هم وقتی اونجا بودین با شهدا پیمان و عهدهایی بستید که خودتون و خدا و شهدا میدونند؛ پس یادتون باشه الوعده وفا...

از طریق فرم در گوشه سمت راست وبلاگ در خواست اکانت کاربری خود را ارسال کنید.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 5 فروردين 1391برچسب:, | 11:37 | نویسنده : عاشق کربلا |

 

طلائيه محل شهادت سردار خيبر شهيد همت، برادران باكری و قطع شدن دست شهيد خرازی است و عملياتهای مهم بدر و خيبر در آن واقع شد اولين خاكی بود كه عراق گرفت و آخرين خاكی بود كه ول كرد!

قدم به قدم خاك طلائيه خون شهيدی ريخته شده و تو نميتوانی جايی قدم بگذاری و با اطمينان بگويی اينجا كسی شهيد نشده! پس خلع نعلين ميكنی و پابرهنه بر خاك مقدسی قدم مينهی كه فقط ملائكه می دانند آنجا شهيدان با خدا چه سودايی كردند...

 

طلائيه چه حس غريبی داری... دلم برايت تنگ می شود...

 

طلائيه!
با من سخن بگو و پرده از رازي بردار كه .....



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 3 فروردين 1391برچسب:, | 17:36 | نویسنده : عاشق کربلا |

 

مراسم تحویل سال در کنار شهدای تازه تفحص شده در اهواز برگزار شد

 

مراسم تحویل سال سه شنبه راس ساعت هفت و نیم صبح در کنار 22 شهید تازه تفحص شده جنگ تحمیلی برگزار شد.

در لحظه تحویل سال در پادگان شهید محمودوند و در کنار پیکرهای 22 شهید تازه تفحص شده جنگ تحملی و با حضور انبوه اعضای راهیان نور از سراسر کشور، مراسم تحویل سال برگزار شد.

همچنین سفره هفت سین جبهه ها در این پادگان شامل سیم چین، سربند، سر سینه های مزین به تصاویر بارگاه ائمه و حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، سر نیزه، سلاح، سیم خاردار و سنبه تفنگ برپا شد.

قرائت قرآن و سرود و همچنین پخش بیانات مقام معظم رهبری به صورت زنده برای افراد حاضر در پادگان از جمله برنامه های لحظه تحویل سال در قرارگاه محمودوند اهواز بود.

 

 

بچه ها کاش ما هم سال تحویل در جوار شهدای گمنام بودیم...

نظر شما چیه؟؟؟



تاريخ : دو شنبه 1 فروردين 1391برچسب:, | 19:12 | نویسنده : عاشق کربلا |
صفحه قبل 1 ... 11 12 13 14 15 ... 20 صفحه بعد